tisdag 25 november 2008

Sladdarna på plats!

...men VARFÖR får jag inte i gång skärmen?

Det var partystämning när sjöfrakten kom igår. Barnen kvittrade och jublade, skrek av förtjusning över att återse gamla favoriter som playstation-spelet, en skate board, favoritfotbollar och annat. De gladdes över att vi stoppat ner lite överraskningar i form av dvd-filmer, lego-låda och en massa rita-måla-material.

Det första de ville göra var att spela Guitar Hero. Grannbarnen sladdade in på gårdsplanen så gruset sprutade och ville vara med. Då fattades ju sladdarna som ska gå mellan spel och tv, mellan spel och eluttag... Albin grät en skvätt. De besvikna grannbarnen lommade hem.

Oskar, han är en klippa, gick då igång på att vi tre skulle ha filmkväll - yes, titta på film på stora tv-skärmen, inte bara på lilla bärbara laptopen. Ett gäng nya filmer hade vi ju också! Kvällen var räddad. Feststämning igen!

Tills vi insåg att vi inte kunde få igång dvd:n utan fjärrkontrollen. Och fjärrkontrollen fanns inte. Och jag kunde inte hitta någon liten lucka i apparaten där man kan manövrera den manuellt. Då grät Albin floder. Och Oskar försökte vara tapper och dölja sin besvikelse.

Sedan gick vi tillbaka till en gammal, pålitlig och driftssäkrer satsning: Högläsning! Vargbröder del 2 var efterlängtad. Och jag lovade dyrt och heligt att jag skulle plocka ihop datorn tills de kom hem från skolan i dag, tisdag. Så allt var frid och fröjd och alla somnade lyckliga i sina sängar.

Problemet är ju bara att jag inte får igång skärmen. Datorn brummar och låter normalt. Men det händer INGENTING när jag trycker på skärmens on/off-knapp. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska lösa detta före klockan tre...

Tips? Någon?

2 kommentarer:

Unknown sa...

försök med F 8 plus felsäkert läge

Ulla Sätereie sa...

Ha, ha, ha! Enligt principen "en blind leder en blind" eller?

Det piper så konstigt när jag trycker på tangenterna... Men jag har nog inte provat just F8:an.