fredag 28 november 2008

Skärmmysteriet är löst

I går kväll dök det upp två frivilliga från israeliska teknikbrigaden och tog sig en titt på den mysteriska, icke fungerande skärmen. Efter mycket pill så upptäckte den andre av dem att det visst var en elsladd som fattades. Till mitt försvar vill jag framhålla att det krävdes FICKLAMPA för att hitta själva uttaget. Ingen av dem hade sett en så konstig konstruktion förut.

(Men visst, den andre av israelerna, den manlige, tyckte nog att jag var liiiiite puckad som inte hade fattat att det MÅSTE finnas separat elsladd till skärmen... Jag tänkte att det var en modern historia som tankade såväl ettor och nollor som elkraft via en gemensam sladd skärm-hårddisk. Det värsta är att jag tyckte att det verkade praktiskt, ett tekniskt framsteg, så att man slapp i alla fall en extra sladd i den irriterande härvan på skrivbordet. Men så var det inte alltså. Ja, ja.)

Inte heller den israeliska teknikbrigaden lyckades dock göra alla növändiga inställningar på dvd:n utan fjärrkontroll. Det kändes nästan lite skönt.

Fjärren kommer på måndag, med Håkan. Den hade blivit kvar i Göteborg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår Dig i Din upplevelse av situationen. Få saker gör mig så frustrerad och uppgiven som sladdtrasslet tillhörande en dator. Det är nästan alltid svårt att komma åt att se ordentligt på baksidan också, trångt och dåligt ljus bakom datorn på de ställen jag brukar ha min placerad i alla fall. Teknik-ångest, säger jag bara. :-P