tisdag 18 november 2008

Lyx-lax?

Jag har just varit på lyxigaste hotellet i stan och ätit en spännande laxmacka. Spännande så till vida att den smakade bensin och landade konstigt i magen. Dessutom var den svindyr! Så nu sitter jag här och undrar om jag ska spy, eller om jag ska åka till skräddaren Tina i eftermiddag och beställa en klänning eller två.

Tina hade bästa ryktet fram till i lördags. Då var norska Bente där och skulle hämta kläder. Tina var totalt pårökt och bara fnissade och flamsade. Kunden före Bente, en tysk tant, vägrade Tina hjälpa: "Du är för tjock. Åk hem och banta först".

Men jag tänkte att det inte är säkert att Tina röker på varje dag. I dag är det ju tisdag. Hon kanske bara flummar till det på helgerna. Och jag har ju sett fram emot att få mitt livs första skräddarsydda klänning...

Inga kommentarer: