fredag 6 februari 2009

Vill ni veta hur varmt det är?

Det är så varmt att min hårprodukt, shaper tror jag att den heter, DELAR sig i burken. Den är inte längre krämigt läckert ljusgul, utan fettigt oljigt pissgul.

Det är så varmt att när jag i dag skulle använda min andra hårprodukt, rootjuicen, den som ska fluffa ut ur sprejflaskan som en kritvit mousse - ja, då sa det bara poooff, poooff och så kom det ut några halvhjärtade bubblor och en klibbig vätska som inte såg särskilt kul ut. Påminde mest om misslyckat äggviteskum.

Det är så varmt att Swahili-Lotta, snart Kilimanjaro-Lotta, häromdagen drabbades av en helt ny förståelse för uttrycket "varmt som i helvetet". Det var som en uppenbarelse. "Nu fattar jag, jag fattar precis, det är varmt, trodde inte att det kunde bli så här varmt, inte såååå - som i helvetet", sa hon och såg liksom upplyst ut.

Och jag delade hennes upplevelse.

Nu är klockan drygt tio på kvällen och det har börjat bli svalare. Bara 31 grader.

2 kommentarer:

Unknown sa...

fyf

Anonym sa...

neee Ulla, man ska INTE klaga när det är varm!! Snart så är ni tillbaks hemma i kylan (idag 7/2)med 2 grader kallt (grrrrrr). När jag var i Tunisien och bodde där i augusti 2004 så var det 40-45 grader varmt, men då sa vi Nee.... inte klaga på värmen, svalka av dig i poolen eller duschen och njuuuuuut!

/en som gillar varma länder