onsdag 18 februari 2009

Tre dagar kvar - laddad, packad och hypokondrisk

Jag har gått in i en ny fas. En lätt hypokondrisk fas. Jag går och oroar mig för allt som skulle kunna hända som gör att jag inte skulle kunna komma iväg till Kilimanjaro. För nu vill jag verkligen. Jag är färdig. Laddad. Grejerna som ska med i packningen ligger prydligt uppradade på sängen i gästrummet. Massor av fleece. Ser framför mig hur Lotta, Saskia och jag sätter den ena foten framför den andra och slutligen når toppen, i gryningen en 26 februari.

Man kan ju trampa snett och stuka foten. Bäst att gå vääääldigt försiktigt de närmaste dagarna. Vägarna här är ju som gjorda för att snubbla på.

Man kan bli förkyld. I går kliande det i halsen, kändes som en förkylning på gång. INTE NU! Gurglade med whisky och svalde lite, i rent medicinskt syfte. Halsen känns betydligt bättre i dag.

Inga kommentarer: