söndag 15 februari 2009

Världens sötaste hund: Hampus!

Vi hundvaktar Hampus, en svart, nio månader gammal mellanpudel över helgen. Hans vanliga famlj är på Zanzibar. Han är helt oemotståndlig! Så söt, så snäll och så skön att ha att göra med.

Dessutom funkar han - till min stora förvåning - som vakthund. När grannen Carter kom förbi häromkvällen så sa Hampus stopp och belägg. Han skällde som bara den! Här skulle inga främmande karlar komma och inkräkta när det till och med var mörkt ute.

Kändes fint, eftersom jag ju är lite mörkrädd på nätterna när inte Håkan är hemma. Det var nog då jag verkligen tog Hampus till mitt hjärta! Så honom kan vi vakta fler gånger.

Oskar och Albin vill väldigt gärna ha en hund. Det står högst upp på bägge deras önskelistor. Jag är lite småsoft, Håkan mer skeptisk.

Inga kommentarer: