fredag 20 februari 2009

En ynka dag kvar...

...och jag är så pirrig och småstrulig och okoncentrerad att jag inte vet hur det här ska bli. Jag kan knappt äta!

Lotta och jag var på banken i dag för att fixa de sista dollarna vi behöver för att dricksa bärare och guider och betala det sista på själva expeditionen. Då hittade jag inte mitt Visa-kort. Borta. Puts väck. Lätt panik.

Efter ett tag insåg jag att kanske hade gjort om mitt gamla misstag, att ta ut pengar i den där konstiga bankomaten vid Slipway, där man får stålarna och kvittot först och kortet kommer ut sist (till exempel när man stoppat ner alla nya kontanter i väskan, vänt sig om och gått därifrån).

Så då fick vi åka dit. Och mycket riktigt, där fanns mitt Visakort i ett kuvert bland minst tio andra kvarglömda kort som apparaten sugit in.

1 kommentar:

Life in Swenglish sa...

Lycka till! Vad häftigt och modigt, jag hoppas verkligen att ni fixar det!!