onsdag 18 februari 2009

Stammis på IST Clinic

I måndags sprang jag in på IST Clinic med en blödande Albin. I går, tisdag, åkte vi dit igen, Albins läpp hade svullnat ännu mer och gjorde väldigt ont. Dr Ype tyckte dock inte att han var färdig för antibiotika ännu och det var ju skönt, men vi fick recept så att vi kan hämta när som helst om läppen blir sämre.

I dag, onsdag, var det dags igen. Oskar fick en metallflisa i handen häromdagen, jag trodde att jag hade fått ut den, men det fortsatte svullna och började göra ont. Oskar gick till skolsyster som tittade på det och rekommenderade besök på IST Clinic. Jag tänkte att det nog inte var så farligt, men det tänkte jag ju den där gången det slutade med att Albin fick akut blodförgiftning också. Så det var ju bara att gå dit. Har lärt mig läxan och är numera ganska rädd för stickor i fingrarna. Tyckte ändå att det var lite pinsamt. "Hej, nu är jag här igen. Men jag har ett nytt barn med mig idag", liksom.

Slutade med att vi fick remiss till Aga Khan, det lite större och mer välutrustade sjukhuset nere i stan, för röntgen av handen för att se om metallflisan fortfarande sitter kvar. Hmmm. Nu har jag ju inte gått röntgenläkarkursen (ännu), men jag har i alla fall bilden med mig hem - och gissa om jag har hållit upp den mot ljuset och letat metallflisor. Kände mig nästan som en av tjejerna i Grey's anatomy. Fattades bara de snygga grönkläderna och ett munskydd. Jag kan se ett litet, litet svart streck intill pekfingerknogen. Skulle kunna vara en liten flisa, men allvarligt talat så tror jag inte det.

Får se vad Dr Ype säger. Har ju en ny tid hos honom i morgon, torsdag...

Inga kommentarer: