måndag 26 januari 2009

Allt gick bra!

Howard kom till slut. Drog en ny historia om att han inte alls tänkt sno pengarna, utan bara letade efter en mobiltelefon som han skulle kunna låna lite diskret. Vi sa att vi inte trodde på den versionen och att vi tyvärr inte hade förtroende för honom längre.

Sedan gick allt utan problem. Vi förklarade hur vi såg på saken och tog fram alla papper som han skulle underteckna. Han skrev på, Ragnar bevittnade namnteckningarna och sedan tog vi varandra i hand och önskade varandra lycka till i fortsättningen.

Så var den eran över.

I dag har jag både handlat och lagat mat. Hemgjord tomatsoppa och pannkakor med socker och lime. Det senare är min nya favorit i pannkakssvängen. Ett tips!

2 kommentarer:

Life in Swenglish sa...

Hej! Tack för din roliga blogg, jag har nu spenderat måndagskvällen med att läsa ALLA dina inlägg. Känns som ögonen blivit alldeles fyrkantiga och jag tror att jag har blinkat ut en kontaktlins också... Jag uppskattar verkligen att få ta del av ert expat-liv då jag snart också kommer flytta till Dar Es Salaam med min man och lille bebis (först ska vi bo i Nairobi en tid).
Nu känns det inte alls lika skrämmande och många saker jag undrat över har jag från dina inlägg fått svar på.
Tack igen från en nu något mindre skraj men forfarande lätt stressad mamma.

Ulla Sätereie sa...

Hör av dig om du undrar något specifikt. Vi har t ex använt max hälften av kläderna vi packade med oss, och det vi har upptäckt att vi saknat har varit ganska svårt, ofta omöjligt, att få tag på här.
Andra saker, som jag aldrig kunde föreställa mig skulle finnas här är hur lätt som helst att hitta här.
ulla.satereie@gmail.com
Du kommer inte att ångra dig! Det är framför allt härligt att vara här!
/Ulla