fredag 22 augusti 2008

Förkylt!

Jag är sjuk. Snorförkyld. Ont i huvudet. Ligger mest i sängen och tycker synd om mig själv. Försöker läsa, men somnar snabbt ifrån boken. Albin är också hemma idag. Han hostar en del, låter inte jättebra, men det är ingen större fara med honom. Han ligger framför TV-n och kollar på Cartoon Network, tecknade serier, och njuter i fulla drag.

- Jag är inte jättesjuk, mamma. Men jag vill ju inte att jag ska bli sämre - och då är det ju ingen bra idé att gå till skolan och ha PE, eller hur?
(PE är Physical Education, gympa)

Undrar om det är luftkonditioneringen som gör att vi blir förkylda. Men jag står inte ut med tanken på att INTE köra den på nätterna. Sover dåligt nog som jag gör, det är så många ljud jag inte vant mig vid ännu, orkar inte ligga och svettas också.

Inga kommentarer: