söndag 7 september 2008

Kungen av Valhalla

Albin har fått en mobil. Jag tror att han kanske är världens just nu nöjdaste mobilägare.
Han använder den mest till att ringa hem och berätta var han är, när han är ute och rejsar på området med sina kompisar George, Nicholas, Mattias och Emil.

Till exempel är det skönt att ha en mobil när man ska gå hem klockan 19 på kvällen och man helst vill bli mött. Då faller nämligen mörkret och fladdermössen tar över Valhallas luftrum. De är stora! Säkert en 30 - 40 centimeter i vingbredd. Och de är många! De flyger som i sträck mellan träden, som hotfulla mörka skuggor mot himlen.

Jag fattar att Albin vill ha promenadsällskap då. Jag går också och hukar och spanar oroligt mot himlen, samtidigt som jag försöker intala mig att de säkert inte är blodsugare, säkert inte är farliga. De är rätt läskiga...

Det enda som är lite tråkigt med Albins mobil är att den inte har en svensk ordbok. Den har engelska, swahili och tyska. Albin sms-ar inte så ofta på något av de språken...

Inga kommentarer: