måndag 15 december 2008

En alldeles underbar söndag


Vi åkte till Bongoyo igår, den fantastiska ön som ligger precis utanför bukten där vi bor. Håkan, Mads Greaker (en ny inneboende: norsk forskare som jobbar tillsammans med Håkan) och Albin seglade Hobie Cat ut. Oskar, hans israeliske kompis Nimrod och jag tog färjan.

Det var rena rama svenskinvasionen på ön! Vi hade kunnat hissa svenska flaggan och förklarat Bongoyo svenskt territorium. Tror det var uppemot 40 svenskar där. Vilket kanske inte var så kul för just Nimrod, alla utgick från att han också pratade svenska.

Det var bästa snorklingen någonsin på Bongoyo för mig. Jag har aldrig vågat simma ut till revkanten förut, vattnet har alltid varit så lågt att jag varit rädd att dra knäna i sjöborrarna. Men i går var det alldeles perfekt! Såg stora stim av akvariefiskar - och på håll är ju sjöborrarna fantastiskt vackra att titta på. Tyvärr resulterade mitt intensiva snorklande i att jag i dag har en rygg och ett par axlar som svider. Glömde ta med mig en bad-t-shirt. Slarvade dessutom med insmörjningen. Dumt.


Volleybollmatch. En himla massa svenskar och en israel. Israelen, Nimrod, är han längst till vänster i bild.

Inga kommentarer: