lördag 27 december 2008

The Big Five!

Vilken jul! Vilka djur!
Safarin var hur lyckad som helst, överträffade alla mina högt ställda förväntningar.
Vi har t ex prickat in alla the Big Five: elefant, lejon, buffel, noshörning och leopard.

Därutöver har vi sett gepard! (Trodde jag aldrig - men ni ska få se bildbevis så småningom - håller på och laddar kameran för att kunna överföra nära tusen bilder...) Och uppemot en miljon gnuer (wildebeest) på samma gång! (En dröm jag haft, att få se "the migration" i Serengeti - trodde att vi var där vid fel tid på året. Det var så mäktigt! Jag var helt tyst i säkert en halvtimme - då fattar ni hur stort det var.)

I Tarangire såg vi många hundra elefanter, kanske tusen, en del så nära att man kände lukten och hörde hur gräset revs av när de åt.

Ngorongoro - kratern - var också helt ofattbart vacker. Vi såg fem noshörningar... De flesta på ganska långt håll, men ändå.

Nu är vi hemma och tvättar maskin efter maskin, i morgon sticker vi med båten till Zanzibar! Ska försöka hinna lägga ut lite bilder under dagen/kvällen om jag hinner.

Inga kommentarer: