fredag 1 maj 2009

Det gör ont att spela fotboll

Jag fick bara spela en och en halv match. Sedan tog min afrikanska fotbollskarriär slut. I början av andra halvlek, i andra matchen, mot Finland, så knäppte det till i ljumsktrakten på höger sida. Och sedan kunde jag knappt gå. Det gjorde bara ont.

Tyvärr kom det ingen bår med sjukvårdare, så jag fick linka runt tills jag hittade idrottsmassören som hyrts in för att pyssla om enklare skador under Nordic Sports Days. Kändes lyxigt med proffsbehnadling på plats.

Jag tror att det är höftböjarmuskeln som fått sig en ordentlig sträckning. Massören pratade om "quadroceps". Jag tror att vi menade samma sak.

Jag hoppades på mirakel. Jag ville spela mot Danmark också. Men det gick ju inte. Nu kan jag gå ganska bra utan att halta, men jag kan inte lyfta benet utan att skrika. Trist. Trist.

Inga kommentarer: