söndag 17 maj 2009

Nu är det så där varmt igen

Jag är lite besviken på regnperioderna. I höstas skulle ju de små regnen komma i oktober - inte blev det så mycket av det. Ett par dagar bara. Regnade lika mycket i augusti som det gjorde i oktober november om du frågar mig. Och i april väntade vi på de stora regnen. Men vad blev de av? Visst, ett par dagar hade vi ordentliga skurar, men inte på något vis så som jag hade föreställt mig att det skulle vara. Jag väntade mig ihärdiga regn, varje dag, översvämningar, läckande tak och bortspolade vägar.

Och nu verkar det ha slutat regna. Fortfarande är det ganska mulet, ganska ofta. Men på det stora hela så har värmen kommit tillbaka. Den varma, fuktiga värmen som gör att man är blöt i nacken och pannan hela tiden och tycker att det är skönast inomhus. Nu är klockan halv nio på kvällen - och det är fortfarande 31 grader.

Inga kommentarer: