torsdag 14 maj 2009

Stresschock kl 06.15

Morgonen började så bra. Till och med Albin var på ett soligt humör när jag väckte honom kl 05.50. Han brukar vara arg som ett bi.

Håkan bredde frukostmackor, jag snodde runt och packade ryggsäckar och såg till att barnen fick på sig rätt sorts skoluniformer (gympa eller inte gympa under dagen? Det här med att byta om och duscha inför och efter gympan är inget de bryr sig om på barnens skola, man tar på sin gympakläderna på morgonen och har dem hela dagen...)

Oskar har simning idag, hittade simglasögonen, tog en handduk och sprang ut och hämtade badbyxorna på tvättstrecket utanför bakdörren. Skakade ut dem och vek slarvigt ihop dem och skulle lägga ner dem i påsen - när jag kände att det var något som rörde på sig. Det kändes som en ORM som kröp uppför handleden på mig. Panikskrek och slängde ifrån mig badbyxor, simglasögon och handduk på golvet. Skakade armen som en visp för att få bort vad det nu var som kröp på skinnet.

Det var en bönsyrsa...

Låter i och för sig helt oförargligt, eller hur? Men då har du nog inte sett en afrikansk bönsyrsa på nära håll. Det är ingen liten söt gräshoppa vi pratar om. Det är en stor jävla grågrön jätteinsekt som man kan bli rädd för även om den inte gömt sig i sonens badbyxor och börjar krypa på din kropp.

Den som fortfarande tycker att jag är sjåpig kan klicka på den här länken och ta sig en titt på en mördar-bönsyrsa som attackerar en fågel...

1 kommentar:

Unknown sa...

Kom hem! Snart! Innan du blir uppäten som en liten fågel.