måndag 15 juni 2009

Ränner runt som en skottspole

Tänkte att jag skulle skriva något djupsinnigt och sammanfattande om vårt år i Tanzania. Men det blir inget. Inte i dag i alla fall. Jag ilar från det ena stället till det andra, slutbetalar lite här, får tillbaka lite pengar där, skjutsar barn till och hämtar barn från tennisskolan.

Har också ordnat med nyckelöverlämning på Orust i dag. Huset har varit uthyrt till ett gäng gymnasister - nu tar min systerdotter Nadja och hennes kompisar över ett par dagar. Ringde just Annes mobil för att höra att allt såg OK ut. Bortsett från några nya bucklor i kylskåpsdörren så hade hon inga större klagomål.

Får diverse mejl och sms från Dar-kompisar som flög hem till Sverige i helgen. De skriver att det är kallt. Och blött. För deras del spelar det inte så stor roll. De flesta är lika utsvultna på bra shopping som jag,och i ett shoppingcenter spelar ju vädret ingen större roll.

Själv tycker jag inte ens att det känns helt motbjudande att dra på mig jeans, långärmat och fleecetröja. Tvärtom! Jag längtar efter svala svenska sommardagar. Och nätter! Att få sova med täcke! Bara en sån sak.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vill bara meddela att just nu skiner solen för fullt. Men det går väl över antar jag. Simskolan börjar ju på måndag. Stackars Alice som skall simma 1500 meter i 15-gradigt vatten. Borde nog köpa henne en våtdräkt, men det tycker nog stränga simskolefröken är fusk.