lördag 6 juni 2009

Det blev ett bra party!



...och så klart det blev en massa mat över. Så idag har både vi och askaris (vakterna vid grinden) fortsatt äta gott.

Familjen Sätereie Eggert kommer antagligen att vara snyggast på Ellös före frukost i sommar. Vi fick alla varsin jättefin morgonrock i kanga-tyg av snälla vänner. Vi kommer att spela kalaha på altanen, med det nya fina Zanzibar-snidade spelet. Sedan fick vi också flera andra presenter, bilder och andra grejer som kommer att hjälpa oss minnas det här året och alla människor.

Det var ett kul party. Massor med ungar, massor med vuxna. Maten funkade, drickan räckte (och blev över) och det var skitkul att dansa.

Så vi är lite trötta och loja i dag. Men nu gäller det att ladda om batterierna - kl 18.30 är det dags igen. Stor mottagning på residenset med anledning av nationaldagen. Det blir första gången i hela mitt liv som jag överhuvudtaget uppmärksammar den svenska nationaldagen... Ser fram emot snittarna. Lax! God lax!




2 kommentarer:

Anonym sa...

J a g blir tårögd när jag läser dina inlägg nuförtiden. Distans- och sympatisentimental. Trots att jag verkligen vill ha hem er, sörjer jag att ert år redan är slut.

K

Liselotte sa...

Tänk att få pryda din blogg med några schyssta dans moves. Kul hade vi och maten var jättegod.

Tusen tack till hela familjen Eggert. Vi kommer att sakna er!!!!