tisdag 16 juni 2009

Fan, fan, fan - njursten?

I går var jag på IST Clinic för att avsluta vårt medlemskap i den förnämliga kliniken. Konstaterade nöjt att ingen av oss behövt gå till doktorn sedan i mars. Kändes bra.

I dag åkte jag dit så fort de öppnade. Trodde själv att jag hade njurbäckeninflammation. Hade knappt sovit på hela natten, det gjorde så ont i njurtrakten på höger sida. Det enda som funkade var att vanka fram och tillbaka. Så jag vankade fram och tillbaka. I timmar.

Dr Dörte trodde inte att jag hade njurbäckeninflammation. Hon trodde på njursten. Hmmm.

Så nu har jag fått kraftiga smärtstillande tabletter, antiinflammatoriska tabletter och antibiotika. Det är väl bara att hoppas att det går över. Men det var inte riktigt så här jag hade tänkt mig sista veckan i Tanzania.

Inga kommentarer: