torsdag 18 juni 2009

Flyttgubbar....

I går morse ringde Håkan till flyttfirman för att fråga när de tänkte komma och hämta våra lådor och safaristolar. Vi hade bett dem att ge oss besked ett par dagar ui förväg, för att kunna förbereda så mycket som möjligt. Sedan hade vi inte hört något från dem och började bli lite fundersamma.

"De är på väg", sa Vincent.
"Va? Nu?", sa Håkan.
"Ja", sa Vincent.
"Det går inte", sa Håkan.

Så då bestämdes det att flyttgubabrna skulle komma i dag, torsdag, kl tre. Så i förmiddags körde jag Oskar och Albin till tennisskolan. Sedan skulle jag och Håkan ta ett ordentligt grepp på flyttlådor och resväskor. När jag kom tillbaka till Valhalla stod en stor flyttbil innanför grinden. Och väntade på mig.

Panik.

Men vi skickade i väg allt vi kunde. Och nu hoppas vi att vi får ner resten av våra pinaler i resväskorna. Jag är skeptisk. Tror att vi måste ut och köpa minst en ännu större resväska till... Eller också får jag öppna alla packade resväskor och vara stenhård i en andra sortering. Slänga eller ge bort allt som inte känns livsnödvändigt.

Då kanske vi får plats, i våra sammanlagt åtta väskor om 23 kilo vardera... Det är ju pinsamt hur mycket grejer man samlar på sig. På bara ett år.

Inga kommentarer: