måndag 8 juni 2009

Äh, jag tror jag tar en semesterdag!

I dag tar jag semester. Ska åka till yacht klubben och jobba lite på solbrännan. Hoppas bara att solen fortsätter hålla sig framme. Det är ju vinter här nu och ganska mulet många dagar. Det innebär att temperaturen har sjunkit ett par grader, det har gått från "snudd på olidligt hett" till bara "väldigt varmt".

Vincent från flyttfirman har varit här i dag och kollat på grejerna vi vill skicka hem. Han var inte imponerad över mängden. Här räknar man vanligtvis inte volym i kubikmeter, utan snarare i containrar. Och vi kommer nog knappt upp i tre kubikmeter.

Det börjar bli tomt på väggarna och i skåpen och lite överallt. Ägnade gårdagen åt at packa ner sånt vi vill ha med oss på flyget i resväskorna och sånt som får åka sjöfrakt i kartonger. Så nu känns det att vi är på väg hem.

Önskar bara att vi hade orkat vara så där superstrukturerade så att vi packat allt vi behöver de första dagarna i en väska, de första veckorna i nästa och så vidare. Nu ligger det mesta huller om buller. Så vi får väl köra ut allt till Orust och börja sortera där.

"Åh, vad jag längtar till Rosenlundsvägen!" sa Oskar häromdagen. "Jag ÄLSKAR verkligen vår tomt där. Där kan man ju bara gå ut och vara ute. Tänk bara att få gå på gräsmattan!"

Här är det:
1) för varmt att bara vara ute i trädgården, man håller sig helst i skuggan eller inomhus.
2) gräset är av en helt annan, betydligt grövre, kvalitet. Inte alls skönt att gå på. Särskilt inte utan skor.

Orust - here we come!
Två veckor kvar (ja,eller nästan tre innan vi är på Orust. Men vi landar i Göteborg den 24 juni).

2 kommentarer:

Lotta Bylander sa...

Välkomna hem till sköna gröna Sverige om ett par veckor! Det kommer blir bra, men anpassa er inte för snabbt. Det är kallat som bara den, men blomstren sitter kvar längre i kylan.

I helgen kör jag Vätternrundan 30 mil. Jättenervös. Vädret ska bli skit (kallt, blåsigt och ev regn).

Jag röstade på Isabella Lövin i EU-valet och hon kommer in i EU. Kanske kan hon få ordning på haven och fisket. Såg ditt resonemang på bloggen. Vi var inte ensamma.

Njut av sista tiden. Det låter verkligen härligt med Africa!

Lotta

Ulla Sätereie sa...

Ja, det var väl skönt att Isabella Lövin kommer in!

Jag är grymt impad av Vätternrundan. Det vill jag höra mer om efteråt. Du har väl ett par bra vadderade brallor hoppas jag! Lycka till!

Ska ni på Gothia i sommar? Oskar ska spela, så jag kommer nog att vara i stan mesta delen av den veckan. Vore så kul att träffas!