tisdag 17 mars 2009

Hipp, hipp, hurra - idag är det Andreas födelsedag!

Mitt kusinbarn, Andrea, fyller 19 år idag! Det är stort.
Insåg just att jag inte kommer att vara i Sverige när hon tar studenten i vår.
Och att jag gick på Journalisthögskolan när hon föddes. Just den dagen satt jag i skrivsalen på Mölndalsvägen och tentade kommunalkunskap för Melker Strand. Annars hade jag fått vara med på förlossningen! Men när vattnet gick hade jag redan försvunnit in i tentasalen och var onåbar. Detta var före mobiltelefonernas tid. Så min storasyster Anne fick rycka in istället. Gud, vad jag var avundsjuk.

Så jag fick vänta i en himla massa år - tills Andreas lillasyster Maja föddes - innan jag fick äran att vara med på en förlossning, utan att vara varken bebis eller födande själv. Hon kom på Håkans födelsedag, den 5 juli.

Inga kommentarer: