torsdag 26 mars 2009

En liten svacka i bloggandet

Fattar inte riktigt varför, men just nu har luften gått ur mig lite när det gäller bloggandet. Håkan har varit sjuk sedan i söndags, riktigt dålig i influensa, med jättehög feber. Men det var inte malaria den här gången i alla fall.

Och igår kväll var det Oskars tur. Jag märkte att han var lite hängig. Han hade följt med en kompis hem efter skolan och ringde och frågade om jag inte skulle hämta honom snart. När han skulle lägga sig orkade han inte läsa, ville inte ens bli läst för. "Du kan väl bara ligga här bredvid och prata med mig en stund." Och i natt kom han in till mig, hade ont i huvudet, ont i hela kroppen, feber och var bara så ynklig. Så nu är det hans tur att vara sjukskriven.

Trist läge - i morgon är det musiksamling i skolan, när alla barn spelar för hela skolan och alla föräldrar. Oskar hade verkligen sett fram emot det. I morgon är det också basketmatch - en annan grej han inte vill missa. Och på lördag är det rugbyturnering å Gymkhana Club, som både Oskar och Albin har sett fram emot.

Men störst av allt är ju att familjen Alnebratt kommer i morgon kväll! Vi vill INTE vara sjuka när de kommer. Hoppas, hoppas, hoppas att Albin och jag klarar oss undan influensan. Vi vill bada med Kerstin, Håkan, Märta och Alice! Vi vill åka till Mikumi med dem på söndag! Vi vill att allt ska vara toppen när de kommer hit!

Saskia har dragit igång yoga-klasser på morgonarna. Varje morgon kl 8.30 samlas vi i bandan och gör tolv "sun salutations" och en del andra övningar. Jag har ju bara gått på gravidyoga tidigare, så jag är ganska kass - och väldigt stel i delar av kroppen. Men efter tre dagar på raken så börjar jag i alla fall fatta lite av vad det går ut på.

I dag var Lotta med också - hela Kili-gänget samlat igen, denna gång på varsin yogamatta. Det kändes bra. Vi har ju skojat om att vår nästa stora grej ska bli att åka till Indien på ashram (yogaläger). Så det här är väl en del av förberedelsen!

Inga kommentarer: