lördag 7 mars 2009

En blek vecka

Jag har inte varit så kaxig i veckan. Först trodde jag bara att det var ren utmattning efter Kili-bestigningen, ville bara sova hela tiden, men så la min mage ihop totalt. Inte kul.

Så i går gick jag till IST Clinic igen och kom därifrån med en påse mediciner. Saskia lämnade också in prov, i hennes fall kunde de konstatera amöba och därför trodde de att även jag fått det. Utan att gå in på för närgångna detaljer så kan man säga att mitt prov var svårbedömbart, beroende på konsistens.

Det är rejäla piller man får. Och många! En näve till frukost. Och det rejälaste antibiotikapiller jag sett till kvällsmat.

Hur som helst så verkar det hjälpa. Jag är fortfarande ganska matt och har ont i huvudet, men jag har i alla fall börjat äta igen, vilket får ses som ett stort fall framåt.

Håkan är fortfarande i Frankrike. Fick rapport om hur de i förrgår varit ute och ätit och druckit gott i byn Chablis och sedan i går satt i Quartier Latin i Paris och väntade på god mat. Lite avundsjuk är jag.

I morgon bitti tar jag och killarna båten till Zanzibar. De är lediga från skolan måndag och tisdag, så vi hänger på familjen Nyqvist. Hoppas att jag är lite piggare då!

Inga kommentarer: