söndag 26 april 2009

Hipp hipp hurra - i dag är det mamma Anitas 70:e födelsedag!


I dag fyller min snälla mamma Anita 70 år. Det gör min snälla moster Gunnel också, men henne har jag tyvärr inga bilder på i datorn - men hipp, hipp, hurra för dig också Gunnel!

Pappa Odd till vänster, mamma Anita i mitten och det är min storasyster Anne som håller upp kaninöronen bakom mammas huvud. Vuxet. Hon fyller 47 i sommar...

Den här och de ovanstående bilderna kommer från det Sätereieska kusinkalaset i Sörskogbygda, utanför Elverum, förra sommaren. Annars är inte Anita så mycket för det här med stora kalas, särskilt inte om det är hon själv som är föremål för festen. (Detta skriver jag framför allt för att ingen av bloggens trogna läsare i norra Värmland ska känna sig orättvist behandlade, eftersom ni inte blivit bjudna på 70 årsfest. Det har helt enkelt inte varit något kalas!)

Mamma har många fördelar. Bland annat är hon en envis rackare i blåbärs- och lingonskogen. Generös är hon också - det är därför vi har så gott om god rårörd lingonsylt hemma i Kungsladugård! Den saknar vi när vi gör köttbullar här nere!

Stort grattis på den stora dagen, mamma! Stora födelsedagskramar! Vi får fira dig lite mer när vi kommer hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag ser inga bilder. något knas?

Kristina

Unknown sa...

de är antagligen censuerade

Unknown sa...

censurerade ska det vara

Ulla Sätereie sa...

Nu då?