måndag 21 juli 2008

Jakten på de marinblå shortsen, del II

Sossarna vann över moderaterna.

Jag tror att jag ska tömma spargrisen och köpa aktier i H&M. Den folkliga sosseaffären, som visserligen svikit mig flera gånger tidigare i min jakt på de marinblå shortsen, har fattat att den svenska sommaren inte är slut i mitten på juli. När alla andra affärer har rensat ut sommarkläderna och enbart flashar höstkollektioner, så har H&M tagit in en ny ladding sommarkläder. Som innehåller marinblå shorts! Utan ränder! Utan tryck! För ynka 98 kronor paret. Vi köpte raskt fyra par. Hoppas att klädpolisen inte har något att invända mot att de har fickor på sidorna.

I ärlighetens namn så ska jag väl erkänna att jag gick till Polarn och pyret också. Och fick ett halvnapp. Ett par präktiga, i alla fall nästan marinblå, kortisar utan fickor på sidorna till yngste sonen. På rea. Så inte heller de sprang iväg på mer än en dryg hundring.

Så nu slipper ungarna gå med rumpan bar till nya skolan.
Vi firade med glass!

Inga kommentarer: